Friday, August 12, 2011

0rigami~~

assalamualaikom.. ari ni dah selamat dah 12 hari kita berpuasa di bulan ramadhan ni... moga memperoleh byk2 pahala dalam bulan nih... ngee~ asal ak rse mcm bertazkirah je ttbe ni... ahakx... balek kepada topik ari ni.. origami.... anda tau ape 2 origami? Kata origami berasal dari bahasa Jepang, yakni gabungan dari kata oru bermakna melipat dan kami berarti kertas. Ketika kedua kata itu bergabung, ada perubahan sedikit namun tidak merubah artinya yakni dari kata kami menjadi gami. Sehingga yang terjadi bukan orikami tetapi origami, maksudnya melipat kertas. Saat ini, kata origami telah dikenal dan digunakan di seluruh penjuru dunia untuk menyebut seni melipat kertas. paham x? alaa... kertas yg korunk lipat2 time skola dlu.. yg jadi katak la, penguin la, bunga la, sampan la, kotak la.. mcm2 laa... igt x?? igt x? klo x igt, wat2 je la igt...hahaaha.. ari khamis lepas, mase kitorg lepas test OR( operating research ) nk tunggu kelas ITS (  introduction to database management systems) de la gap 2 jam... xde keje an, pasang lagu, melalak dlm kls pastu de plk la kertas lebeyh time test td.. kitorg p0wn wat la origami..hahaha... classmate ak si Anin ngn Khai yg dok wat... ak dok maen jer origami 2 cam budak2 tadika sbb ak x bpe igt dh nk lipat2 camne...heeehe.. sumpah ak rse cam dak skola rendah maen benda alah 2, padahal umur dah 20.. lanx ah kan... janji ak hepy... laaalaaalaa~~

 teringat dlu time skola gne pencil, gulung tepi2 tu.. nk cantik pny pasal.. hahaha...


 penguin khai wat khas utk ak...ahakx... ak de cam penguin ke?? 

 gigihkan kami?? teehe...

 ni ak x tau namany ape...hahaaaha..

kertas lebeyh yg dimanfaatkan sepenuhnya oleh kami..ahakx. sekian~~

5 comments:

  1. bell tak pandai buat la..ajar boleh? hehe

    ReplyDelete
  2. boleh boleh...mai la dtg cni...

    ReplyDelete
  3. ingatkan poligami td..hahaha..tp nice jugeler origami nie...try ler nnti..hahaha

    ReplyDelete
  4. a'ah sama mcm cik bell, iMBobo pun xpandai buat... boleh buat sampan je hehehe

    ReplyDelete